Idag är det superenkelt att spendera pengar online. Speciellt om du har kortdetaljer sparade i en applikation eller ett konto online. Vanligtvis brukar företag online fråga om man ska spara kreditkort online och därefter måste man aktivt ta bort dem. Det är enklare än någonsin att bara klicka på ”köp” eller ”ladda kort”. Ditt online-konto är fyllt med ett klick. Pengar som hämtas från ditt personliga konto där du har en begränsad summa pengar.

Ta bort kreditkort online

För att bryta vanan att enkelt spendera pengar online eller genom applikationer är det bäst att ta bort dina kortdetaljer online helt. Har du inte dina kortdetaljer i till exempel en Espresso House applikationen tar det längre tid nästa gång du ska fylla på kontot. Ett knep kan vara att avbryta online köp helt för ditt kreditkort och beställa ett nytt kreditkort. Då är du helt säker på att alla kreditkort är blockerade.

Tar du bort kreditkortsdetaljerna tar det längre tid att göra ett köp nästa gång du väljer att göra det. Under den tiden kan du tänka över varför du ska spendera pengar. För att avsluta ett impulsköp är det enbart denna lilla tid som krävs och du sparar därefter pengar snabbt eller rättare sagt snabbare.

Ta bort kreditkortsdetaljer

Vanligtvis är det väldigt enkelt att ta bort kreditkortsdetaljer och betalningsmetoder med max fyra enkla steg. Vi beskriver hur det kan gå till med fyra nedan fyra steg på en hemsida där man betalar via internet.

  1. Öppna din applikation eller ditt konto på dator.
  2. Klicka på Ändra betalningsmetoder. Ditt konto öppnas.
  3. Klicka på Betalningsmetoder.
  4. Klicka Ta bort under betalningsmetoden som ska tas bort.

Betalningsmetoden tas bort från det kontot som du har registrerat dina detaljer på. Vanligtvis brukar det vara ännu enklare att ta bort betalningsmetod med olika appar. Betalningsmetoder kan man enkelt ta bort via funktionen inställningar. Därefter avregistreras kontokortet och du kan alternativt registrera nytt kontokort.

Brukar du ha kvar dina betalningsmetoder på aktiva konton online eller appar? Eller tar du bort dem direkt efter att du har köpt en produkt eller tjänst?